Vánoční výprava
11. - 13. 12. 2015

Pátek

V pátek jsme se sešli na Hlavním nádraží a po krátkém čekání jsme nastoupili do vlaku a vydali se směrem k Šiškovicím (tedy ne přímo, ale s přestupem). Po příjezdu na nádraží jsme se rozdělili na rychlejší a pomalejší a vydali se směr chata. Když jsme se konečně seskupili v obýváku a v chatě bylo jakž takž teplo, pustili jsme se do svých večeří, svačinek a někteří z nás i snídaní. Poté co jsme naplnili své žaludky, hráli jsme hru, pří které jsme měli za úkol udělat co nejlepší ozdobu na vánoční stromeček. Ozdoby se získávaly za plnění úkolů, které jsme ale hravě zvládali, a tak celá hra proběhla bez problému.

Po hře jsme se odebrali spát.

Sobota

Ráno jsme vstali, přičemž vedoucí museli některé vyvolené tahat z postele. K snídani jsme si dali buchtičky, pak jsme se oblékli a vzali jsme si žrádlo pro hrocha.

Při cestě Mikulda, Jóňa a Štěpán přestali mluvit a Májka se tím velmi bavila. Ozdobili jsme stromeček žrádlem pro hrocha, cestou jsme hledali kamínky na drátkování.

Když jsme se vrátili, začali jsme drátkovat kamínky. Bohužel to někteří nedotáhli do konce, objevilo se ale i několik podařených dílek. K obědu jsme měli těstoviny se slaninou a smetanou.

Poté jsme se rozdělili na skupiny – bylo potřeba vyrobit adventní věnec, andělíčky, papírové ozdoby, stromeček, vánočky, kompot, lodičky z ořechů. Poté jsme šli ven pro světlo Vánoc, získávali podpisy a na závěr si zapálili prskavky a donesli je až k chatě.

Poté jsme pouštěli lodičky a předpovídali budoucnost. Večer jsme zpívali koledy, rozbalovali krásné dárky z tomboly, jedli puding a házeli kostkou. Klávesy zněly a bylo to krásné.

Neděle

Kronika z neděle vyjádřena jest devíti obrázky a výmluvnými popisky k nim: VSTÁVÁME – JÍME SLADKOU VÁNOČKU – ŘVEME – UKLÍZÍME – HRAJEME ELIŠČINU HRU O LUPIČÍCH – JDEME NA NÁDRAŽÍ – KOČIČÍ HRÁDEK – JÍME – JEDEME VLAKEM. Obrázky samotné možno jest nalézti v papírové verzi naší kroniky.